Handelsbetingelser

 

Learny ApS

CVR-nr. 41 57 80 33

Vester Farimagsgade 15

1606 København V

 

Dato:          26. august 2020

 

1. Indledning og anvendelsesområde

1.1 Handelsbetingelserne gælder alle køb af lektiehjælp foretaget som fjernsalg hos Learny ApS, CVR-nr. 37 52 46 46, Vester Farimagsgade 15, 1606 København V (”Learny”, ”vi”, ”os” eller ”vores”) herunder ved køb af lektiehjælp via virksomhedens Hjemmeside, hvis der ikke er indgået nogen anden skriftlig aftale mellem kunden og Learny.

1.2 Learny er et selskab, der tilbyder lektiehjælp til private kunder via Learny’ hjemmeside og tilhørende lektiehjælpsplatform (”Platformen”). Lektiehjælpen tilbydes via lektiehjælpere inden for de respektive fag, som lektiehjælperne er tilknyttet. Lektiehjælperne er ansat hos Learny. Lektiehjælp, der udbydes af Learny via Learny’s hjemmeside eller på anden vis, betegnes i det følgende som ”Ydelser”.

1.3 Learny ApS opfordrer alle kunder til at læse Handelsbetingelserne omhyggeligt igennem, inden de foretager køb af Ydelser via vores hjemmeside: www.Learny.dk (”Hjemmesiden”).

1.4 Handelsbetingelserne gælder for alle Ydelser, der leveres af Learny.

2. Kontaktoplysninger

2.1 Hvis du har spørgsmål eller brug for hjælp, er du velkommen til at kontakte os:

Learny ApS

Vester Farimagsgade 15

1606 København

E-mail: info@learny.dk

Telefon: +45 70 89 00 40

3. Hjemmesiden

3.1 Learny’s Hjemmeside anvender kryptering til beskyttelse af dit kreditkort. De oplysninger, du angiver, når du bestiller en Ydelse via Hjemmesiden og/eller Platformen, vil først og fremmest blive brugt til vores håndtering af dit køb og i overensstemmelse med vores Privatlivspolitik for behandling af personoplysninger som nærmere beskrevet under pkt. 6.

4. Oprettelse af brugerkonto

4.1 Når du opretter en brugerkonto hos Learny skal du gennemgå følgende trin:

  1. Du registrerer en profil ved at indtaste dine almindelige kontaktinformationer såsom navn, e-mail og lign. Herefter vil du modtage en e-mail, hvor du bliver bedt om at bekræfte oprettelsen af din brugerkonto.

  2. Når du har oprettet en brugerkonto, vil du blive bedt om at udfylde yderligere oplysninger om dig selv og evt. dit barn (den, der ønsker at modtage lektiehjælp). Oplysningerne bruges alene til at matche dig eller barnet med den rigtige lektiehjælper. Oplysningerne pseudonymiseres, så oplysningerne ikke af udenforstående kan henføres til en bestemt person.

  3. Når din brugerprofil er færdigoprettet, kan du gå i gang med at lede efter en lektiehjælper ved at oprette et lektiehjælpsforløb via Platformen, hvor du kan beskrive nærmere hvilken type lektiehjælp, du søger. Du vil herefter modtage ansøgninger fra vores lektiehjælpere, som bl.a. indeholder profilbilleder, CV, ratings og lign., som du kan gennemgå, inden du beslutter dig for at oprette et konkret lektieforløb.

  4. Når du har fundet en eller flere lektiehjælpere, som du ønsker at oprette et lektieforløb hos, kan du ”låse op” for deres kontaktoplysninger. Det er dog et krav, at du har registreret et betalingskort forud for dette, herunder har købt en af timepakkerne på 12, 24, 48 eller 72 timer, eller har købt 12 måneders adgang til Platformen. Se nærmere herom i pkt. 9.2.

  5. Med adgang til en eller flere lektiehjælperes kontaktoplysninger, kan du nu tage kontakt via chat, telefon og e-mail og evt. arrangere et interview forud for udvælgelsen af en bestemt lektiehjælper. Når en lektiehjælper er valgt, registreres dette i Platformen. De lektiehjælpere, du har ”låst op”, men som du ikke har valgt at gå videre med, får automatisk besked herom.

  6. Via Platformen kan du koordinere dato, tidspunkt, sted og lign. for kommende lektioner. Learny afregner lektiehjælperen på baggrund af denne data.

  7. Efter hver endt lektion har du mulighed for at give feedback til lektiehjælperen via Platformen. Du har også via Platformen mulighed for at få adgang til lektiehjælperens feedback, herunder statistikker, som du kan benytte til at følge udviklingen i lektieforløbet.

4.2 Ved oprettelse af en brugerkonto er du forpligtet til at sikre at:

  1. samtlige oplysninger afgivet til Learny er nøjagtige og korrekte i alle henseender, og at de er opdaterede og ikke misvisende på nogen måde,

  2. enhver brug af oplysninger, som vedkommende bruger har fået adgang til via Platformen, herunder andre brugeres kontaktoplysninger og øvrige data, ikke må finde sted, medmindre det sker med henblik på at tage kontakt til andre brugere i forbindelse med anmeldelse af Ydelser, som tilbydes via Hjemmesiden eller Platformen, og som har givet samtykke til, at de(n) pågældende bruger(e) må kontaktes,

  3. kunden i øvrigt benytter Hjemmesiden og Platformen i overensstemmelse med Handelsbetingelserne, Privatlivspolitikken og evt. andre forskrifter, som kunden modtager fra Learny.

 

5. Køb af Ydelser via Hjemmesiden

5.1 Når du opretter en brugerkonto til Platformen via Hjemmesiden, vil du først blive bedt om udtrykkeligt at acceptere Handelsbetingelserne. Det er frivilligt, om du vil acceptere Handelsbetingelserne, men hvis ikke du kan acceptere Handelsbetingelserne, kan du desværre ikke foretage køb af vores Ydelser. I så fald opfordrer vi til, at du kontakter os for at forsøge at løse problemstillingen. Se vores kontaktoplysninger i pkt. 2

5.2 Når din bestilling er gennemført, vil en bekræftelse tydeligt fremgå af Platformen, og du vil altid kunne tilgå indholdet af din ordre via Platformen. 

5.3 Først når du har modtaget en bekræftelse fra os, er der indgået en bindende aftale imellem os. 

5.4 For privatkunder er det muligt at fortryde et køb. Du kan læse nærmere herom under ”Fortrydelsesret” i pkt. 11 i Handelsbetingelserne.

 

6. Håndtering af personoplysninger

6.1 De personoplysninger, du angiver, når du bestiller ydelser via Hjemmesiden og Platformen, vil først og fremmest blive brugt til vores håndtering af dit køb af Ydelserne.  Du har mulighed for at registrere dig som bruger via Hjemmesiden med en brugerkonto til Platformen, hvor dine kontaktoplysninger bliver gemt.

6.2 Vi gemmer følgende personoplysninger om dig, hvis du opretter en brugerkonto:

  • Kontaktoplysninger (navn, e-mail, leveringsadresse osv.)

  • Login-oplysninger for kontoen (brugernavn, adgangskode)

  • Identifikation (IP-adresse)

6.3 For nærmere information om vores håndtering af personoplysninger, henviser vi til vores Privatlivspolitik for behandling af personoplysninger, som er tilgængelig på Hjemmesiden. Vi forbeholder os ret til løbende at foretage opdatering af Privatlivspolitikken.

7. Nyhedsbrev

7.1 Hvis du tilmelder dig nyhedsbrevet på Hjemmesiden, anvender vi dine personoplysninger til udsendelse af vores nyhedsbrev og vi opbevarer som udgangspunkt din e-mailadresse så længe, du fortsat ønsker at modtage vores nyhedsbrev. Derudover har vi pligt til at gemme dokumentation for, at vi havde dit samtykke til at sende nyhedsbreve, i en periode på 2 år fra vores seneste udsendelse af nyhedsbrev til dig.

7.2 Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, kan du til enhver tid og gebyrfrit framelde dig igen – enten ved at benytte ”frameld” linket i en modtaget nyhedsmail eller ved at kontakte os via kontaktoplysningerne i pkt. 2.

8. Priser

8.1 Priser på Hjemmesiden og i Platformen bliver vist inklusive moms. Priser angives altid i DKK (danske kroner).

8.2 Hvis du foretager betaling i anden valuta end DKK, bærer du selv risikoen for eventuelle kursdifferencer, herunder at din faktiske købspris kan afvige fra den på hjemmesiden oplyste pris i DKK.

8.3 Vi tager forbehold for eventuelle moms- og afgiftsændringer som følge af ændringer i lovgivningen, eller som vi af andre årsager ikke selv er ansvarlige for.

8.4 Vi forbeholder os ret til at afbryde en igangværende ordreoprettelse på grund af skrivefejl, tekniske problemer, mistanke om bedrageri eller lignende. Du vil modtage elektronisk besked, hvis en igangværende ordreoprettelse bliver afbrudt af os samt om årsagen hertil.

9 Betaling

9.1 Betaling for Ydelser, som bestilles via Hjemmesiden og/eller Platformen, skal ske via kreditkort. Følgende kreditkort kan anvendes:

  • Dankort

  • VISA

  • Mastercard

Du kan altid opdatere, ændre eller slette dit tilkoblede betalingskort under dine indstillinger på Hjemmeside/Platformen. Du vil stadig være bundet af betalingen for de købte ydelser. Læs mere herom under punkt 13.

9.2 Du betaler enten for en timepakke med henholdsvis 12, 24, 48 eller 72 timer eller for et årsforløb med adgang til Platformen, foruden de timers lektiehjælp, du køber via Platformen. Betalinger sker som nærmere beskrevet herunder:

  1. Timepakker:

Du betaler en fast pris for den timepakke du vælger. Pakkerne er gyldige til henholdsvis 12, 24, 48 eller 72 timers lektiehjælp. Prisen for pakken betales enten som engangsbeløb inden opstart, eller som afdragsordning på henholdsvis 2, 3, 6 eller 9 måneder.

De forskellige løsninger, afdragsordninger og tilhørende priser vil altid fremgå tydeligt af Hjemmesiden og/eller Platformen, inden et køb foretages.

  1. Årsforløb:

Ved køb af årsforløb med adgang til platformen i 12 måneder, sker betalingen over flere omgange.

Dels betales et fast beløb en gang om måneden i 12 måneder for adgangen til platformen.

Herudover afregner vi betaling for lektiehjælpen på baggrund af de timer, du køber via Platformen, hvor du udelukkende betaler lektiehjælperens løn, sociale omkostninger og evt. transaktionsgebyr forbundet med lektiehjælpen. Learny pålægger altså intet gebyr for det løbende forbrug, udover betalingen for adgangen til Platformen. Den totale pris pr. time vil altid fremgå tydeligt af Hjemmesiden. Vi trækker pengene for lektiehjælp fra din konto, når lektiehjælpen er registreret som leveret i Platformen.

De forskellige løsninger og tilhørende priser vil altid fremgå tydeligt af Hjemmesiden og/eller Platformen, inden et køb foretages. Vi reserverer det aftalte beløb på dit kreditkort, når du køber adgang til Platformen, men vi trækker først penge for adgangen til Platformen fra din konto, når du har ”låst din første lektiehjælper op”, jf. pkt. 4.4 (se også pkt. 4 om oprettelse af brugerkonto).

9.3 Du modtager kvitteringer for køb af Ydelser, som bestilles via Hjemmesiden og/eller platformen på mail.

9.4 Eventuelle kortgebyrer eller andre transaktionsomkostninger, der pålægges af kundens kreditkortudsteder, er Learny uvedkommende.

9.5 Betaling sker altid via en sikker forbindelse. Alle betalingstransaktioner er krypteret.

10. Bankoplysninger

10.1 Betaling med frigørende virkning kan kun ske med kreditkort eller ved overførsel af betalingen til den af Learny anviste bankkonto (som vil fremgå, når du opretter en brugerprofil til Platformen), medmindre vi skriftligt har aftalt andet med dig.

11. Ansvarsbegrænsning

11.1 Learny kan ikke holdes ansvarlig for tab, skader, omkostninger, udgifter eller andre krav, herunder driftstab, ordretab, tab af provenu, tab af goodwill, tab af data eller informationer specielle eller indirekte tab, følgetab eller andre tab, som måtte opstå i eller i forbindelse med Ydelserne.

11.2 Learny påtager sig intet ansvar overfor kunderne for indhold eller links gjort tilgængelige på Hjemmesiden eller Platformen af andre end Learny.

11.3 Learny er ikke ansvarlig for driftsforstyrrelser på Hjemmesiden eller Platformen, der skyldes forhold hos kunden, eller andre sammenbrud af IT-systemer hos kunden (uanset årsag). Learny skal heller ikke gøres ansvarlig for omkostninger, udgifter, tab eller skader uanset hvor dette skyldes defekt eller sammenbrud i overførelsen af data mellem Learny og kundens respektive IT-systemer. 

11.4 Learny kan ikke gøres erstatningsansvarlig for manglende tilgang til Hjemmesiden eller Platformen, men Learny bestræber sig efter bedste evne på at korrigere fejl, defekter, driftsforstyrrelser mv., der opstår i Learny’s egne IT-systemer, hurtigst muligt. 

12. Immaterielle rettigheder 

12.1 Samtlige immaterielle rettigheder, der er forbundet med Hjemmesiden, Platformen og andre af Learny leverede Ydelser, herunder, men ikke begrænset til, varemærker, domænenavne, ophavsrettigheder, designrettigheder, software, forretningshemmeligheder og forretningskendetegn samt knowhow, tilhører Learny med alle rettigheder forbeholdt.

13. Opsigelse

13.1 Handelsbetingelserne og vores aftale om levering af Ydelser til dig træder i kraft på tidspunktet for vores bekræftelse af din tilmelding til Ydelserne, jf. pkt. 5.3. 

13.2 Vores aftale fortsætter, indtil den opsiges enten af dig eller Learny i overensstemmelse med dette pkt. 13

13.3 Du kan til enhver tid opsige din aftale med Learny ved at slette din profil til Platformen med eller uden årsag eller ved at give skriftlig meddelelse til Learny herom. Dog er det vigtigt at være opmærksom på, at du vil være bundet af betalingen for adgang til Platformen for den købte periode, som du har accepteret i forbindelse med oprettelsen af din brugerkonto, jf. pkt. 4.1.4 og 9.2. Det gælder også selvom du opsiger aftalen med Learny og sletter din profil til Platformen forud for udløbet af den periode, som du har betalt for. 

13.4 Learny kan til enhver tid bringe aftalen til ophør med skriftlig underretning til den af dig oplyste e-mailadresse eller dine andre oplyste kontaktoplysninger med et varsel på 30 dage. I så fald har du ret til at få tilbagebetalt en forholdsmæssig del af det beløb, du har betalt for adgang til Platformen, medmindre opsigelse af aftalen skyldes din manglende overholdelse af Handelsbetingelserne eller anden misligholdelse af aftalen fra din side.

13.5 Hvis du opsiger aftalen med Learny, skal du slette din brugerprofil til Hjemmesiden. Hvis du ikke selv sletter din brugerprofil, sletter vi din brugerprofil, når der er forløbet 3 måneder fra ophørsdatoen.

13.6 Vi gør dog opmærksom på, at vi fortsat opbevarer visse af dine personoplysninger, herunder f.eks. personoplysninger, som indgår i vores bogføring eller andre oplysninger, som vi vurderer, at vi er nødt til at gemme. 

13.7 For nærmere oplysning om hvor lang tid, vi gemmer dine personoplysninger, henviser vi til Privatlivspolitikken på Hjemmesiden.

14. Fortrydelsesret

14.1 Hvis du er privatkunde (forbruger), har du i medfør af forbrugeraftaleloven som hovedregel ret til at fortryde dine køb og træde tilbage fra denne aftale uden begrundelse inden for en frist på 14 dage.

14.2 Fortrydelsesfristen på 14 dage regnes fra den dag, hvor du eller en person, som du har bemyndiget hertil, modtager levering af Ydelserne.

14.3 Der gælder dog visse undtagelser til fortrydelsesretten. Du kan f.eks. ikke anvende fortrydelsesretten, hvis du allerede har modtaget og benyttet en Ydelse, herunder f.eks. for lektiehjælpslektioner, der allerede er afholdt.

14.4 For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os din beslutning om at fortryde købet i en utvetydig erklæring herom (eks. ved brev eller via e-mail) via kontaktoplysningerne i pkt. 2.

14.5 Fortrydelsesfristen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om udnyttelse af fortrydelsesretten, inden fortrydelsesfristen er udløbet.

14.6 For at sikre at købesummen kan tilbagebetales til dig, skal kundenummer og/eller ordrenummer samt afsender oplyses ved din meddelelse om fortrydelse.

14.7 Hvis du rettidigt udnytter fortrydelsesretten, tilbagebetaler vi pengene inden 14 dage fra det tidspunkt, hvor vi har fået meddelelse om, at du ønsker at ophæve købet og har modtaget Ydelsen retur fra dig.

15. Reklamationsret

15.1 Ifølge købeloven har du som køber 2 års reklamationsret fra den dag, du modtager Ydelsen. Reklamationsretten indebærer, at du kan klage over fejl og mangler ved den Ydelse, du har købt.

15.2 Udnyttelse af reklamationsretten forudsætter, at vi får besked om konstaterede fejl og mangler ved en Ydelse inden for rimelig tid efter, at manglen er blevet opdaget eller burde være blevet opdaget af dig.

15.3 Medmindre der er tale om en væsentlig mangel, som ikke kan afhjælpes, har vi som udgangspunkt ret til at foretage afhjælpning af manglen, inden du kan kræve et afslag i købesummen eller returnering af Ydelsen mod tilbagebetaling af købesummen.

15.4 Reklamation skal ske til Learny via kontaktoplysningerne i pkt. 2.

16. Hvis du vil klage

16.1 Sådan gør du, hvis du vil klage:

16.2 Ønsker du at klage over en Ydelse, som du har købt hos os, opfordrer vi dig til at kontakte os skriftligt, hvorefter vi vil behandle din klage og forsøge at finde en løsning, som vi begge kan acceptere.

16.3 Er du forbruger, kan du også klage til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Klage kan også indgives online på www.forbrug.dk. Retten til at klage kan i visse tilfælde være betinget af, at den Ydelse, som du vil klage over, har kostet mindst kr. 1.000.

16.4 Forbrugere med bopæl i et andet EU-land kan også klage via EU kommissionens online klageplatform: http://ec.europa.eu/odr.

17. Lovvalg og værneting

17.1 Handelsbetingelserne er reguleret af dansk ret.

17.2 Tvister, der udspringer som følge af eller i forbindelse med køb foretaget via Learny Hjemmeside eller Platform skal anlægges ved Learny’s værneting med adgang til henvisning og anke efter retsplejelovens almindelige bestemmelser herom.

17.3 Intet i Handelsbetingelserne skal dog indskrænke eller udelukke ufravigelige forbrugerrettigheder, der følger af den for leverancen gældende lovgivning, herunder bestemmelser om værneting gældende for forbrugere.

18. Øvrige bestemmelser

18.1 Vores manglende håndhævelse af rettigheder i henhold til Handelsbetingelserne kan under ingen omstændigheder betragtes som afkald på de pågældende rettigheder. Vores afkald på en rettighed kan alene gøres gældende, hvis afkaldet er meddelt skriftligt, og gælder kun i forhold til den pågældende rettighed og således ikke i forhold til rettigheder i medfør af eventuelt øvrige misligholdelser eller mangler. De rettigheder og beføjelser, som følger af Handelsbetingelserne, er fakultative og udelukker ikke påberåbelse af andre rettigheder eller beføjelser, som vi har i henhold til lovgivningen.

18.2 Vi er berettigede til at overdrage vores rettigheder og/eller forpligtelser i henhold til vores aftale med dig til vores koncernselskaber uden dit samtykke, herunder med henblik på at bruge koncernselskaberne som underleverandører.

18.3 Vi er derudover berettiget til uden dit samtykke at overdrage vores rettigheder overfor dig for at modtage eller opnå betaling i henhold til vores aftale i forbindelse med finansierings-, sikkerheds- eller bankfinansieringsordninger. I forbindelse med en sådan overdragelse er vi berettiget til at fremlægge eller informere om vores aftale og dens indhold over for en potentiel erhverver af sådanne rettigheder uden dit samtykke.

 

19. Opdatering af Handelsbetingelserne

19.1 Handelsbetingelserne er senest opdateret den 21. marts 2021.

19.2 Vi forbeholder os ret til løbende at opdatere og ændre Handelsbetingelserne.

19.3 Den version af vores Handelsbetingelser, der er tilgængelig på Hjemmesiden på det tidspunkt, hvor du foretager et køb via Hjemmesiden, er gældende for dit køb. Ved eventuelt køb af Ydelser udenfor Hjemmesiden eller Platformen, er det den version af Handelsbetingelserne, der er gældende på aftaletidspunktet, der er gældende mellem os.